Aby zmienić wielkość czcionki oraz kontrast strony kliknij przyciski po prawej
x A A
A A A

Klasa 6c



 

 

DZIEŃ ŚWIĘTEGO PATRYKA

 

 

 

 

 

 



 

 

 

KidSpeak

 

 

 

 

 



 

 

 

„WTORKI Z BBC ENGLISH”

 

 

Jak co wtorek, cała nasza klasa słucha audycji radiowych nadawanych przez Davida Though i Elżbietę Greenfield pt. „Better speaking with  BBC English”.

Pojedyncze nagranie trwa od 4 do 6 minut. Pani  Elżbieta opowiada nam o różnych ciekawych sytuacjach (czasami również śmiesznych), które zdarzyły się na przykład sławnym osobom a pan David to tylko powtarza, ale… w języku angielskimsmiley

Myślę, że jest to świetny sposób na bardziej trwałą naukę języka angielskiego oraz ćwiczenie coraz lepszej mowy.  Mam nadzieję, że w następnych klasach również będziemy mieli możliwość korzystania z takiego typu nauki.

 

 

Nina, kl.6c 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

„SILENCE LESSON”

 

 

W czwartek, 02 lutego, na zajęciach z języka angielskiego zorganizowaliśmy lekcję, na której w parach mieliśmy za zdanie przedstawić jakieś miejsce, które chcieliśmy odwiedzić. Nie było to jednak takie proste, ponieważ nie mogliśmy używać słów, musieliśmy gestykulować lub wspomagać się obrazkami.

Na początku trzeba było się przedstawić również bez słów. Było to dość trudne, jednak jakoś nam się udało, a niektórzy mieli naprawdę wspaniałe pomysły! Na przykład Pani Ewa narysowała raj, a następnie na drzewie namalowała jabłko, po czym pokazała, że je zrywa. Dzięki temu zrozumieliśmy, że ma na imię Ewa. Najwięcej śmiechu było wtedy, gdy niektórzy nie wiedzieli  jak mogą jeszcze przedstawić wybrane miejsce i bardzo zabawnie machali rękami we wszystkie strony.

Bardzo podobał nam się ten sposób prowadzenia lekcji i mamy nadzieję, że niedługo to powtórzymy!

 

 

Marta, kl.6c

 

 

 

 

 



 

 

 

GRY PLANSZOWE

 


Początek drugiego semestru zapowiadał się ciekawie.
Nasza klasa (podobnie jak pozostałe szóste) miała za zadanie opracować grę matematyczną podczas nieobecności p. Magdy Leśniewskiej.
Każdy z nas dobrał się w grupy od 2-4 osobowe.
Nasza gra polegała na tym, aby rzucając kostką przejść całą plansze odpowiadając na pytania z zakresu matematyki. Każde zadanie miało swoją wartość od 1-3 punktów.
Wszyscy świetnie bawiliśmy się zarówno tworząc, jak i grając w gry planszowe. Mam nadzieje, że takich zadań będzie jeszcze więcej.

 

 

Nina N.

 

 

 



 

 

 

INNA LEKCJA JĘZYKA  POLSKIEGO 

 

 

Dnia 13 grudnia w klasie 6c odbyła się inna lekcja języka polskiego. Polegała ona na odtworzeniu rozprawy sądowej. Sąd trwał 2 godziny, w czasie których wiele się wydarzyło. Oskarżony Zenon Wójcik (główny bohater powieści Ireny Jurgielewiczowej "Ten Obcy") musiał się oczyścić z zarzutów z pomocą dwóch obrońców, jednak nie było mu tak łatwo, ponieważ przeciwko jemu stało dwóch oskarżycieli, dla których wszystkie czyny Zenka były złe. Po długich dyskusjach chłopakowi udało się wybrnąć z sytuacji. Sąd wymierzył mu taką karę, że musiał przez 2,5 miesiąca układać towar w sklepie, w którym przekupka robiąc zakupy została okradziona przez nastolatka. Cała lekcja była prowadzona w bardzo ciekawy sposób, ponieważ wszyscy uczestnicy bardzo dobrze się przygotowali. 

                               

 

                Zuzia Sobczak, klasa 6c

 

 

 

 

 

 



 

 

MIKOŁAJKI KLASOWE!

 

 

Dnia 8.12.2016 w naszej klasie urządziliśmy mikołajki klasowe. Na początku wszyscy usiedliśmy w ławkach i czekaliśmy na swoje nazwisko. Pan Mateusz wyczytywał kolejno osoby z listy. Każdy mógł wręczyć osobiście prezent osobie, którą wylosował. Dopiero, gdy wszyscy dostali upominki Pani Ania pozwoliła nam je rozpakować. Byliśmy bardzo podekscytowani, co druga osoba nam wręczyła, więc z rozmachem przedzieraliśmy się przez papier, aby dostrzec prezent…

Moim zdaniem spędziliśmy miło czas i wszyscy byli zadowoleni z podarunków.

 

Nina, VIc

 

 

 

 



 

 

 

PRZEDSTAWIENIA

 

Na lekcji języka polskiego prezentowaliśmy (kl. 6c i 6d) wcześniej przygotowane przedstawienia.

Mieliśmy miesiąc, aby w grupach dwu-, trzy- lub czteroosobowych przygotować krótkie wystąpienia.

Wydarzenie rozpoczęliśmy od przygotowania sali - ustawiliśmy krzesełka, podobnie jak w teatrze, a ławki przesunęliśmy do tyłu, aby mieć dużo miejsca.

Uczniowie byli bardzo pomysłowi i samodzielnie tworzyli scenariusze, kostiumy, a także rekwizyty oraz scenografię.

Gdy grupy wystawiały swoje przedstawienia, wszyscy mieli szansę zobaczyć jak wielki mają talent!

Uczniowie mogli sami wybrać temat sztuki, dlatego też mogliśmy przeżyć prawdziwe porwanie, magicznie przenieść się do Japonii i poznać dwie japońskie przyjaciółki, a także poczuć prawdziwą magię świąt!!!

Tego dnia wszyscy byli podenerwowani, jednak dzięki zaangażowaniu i ogromnej wyobraźni uczniów, przedstawienia wyszły wspaniale i wszystkim bardzo się podobały!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 



 

 

 

DEKOROWANIE CHOINKI

 

 

 

 



 

 

MAŁY KSIĄŻĘ

 

W dniu 29.11.2016 byliśmy z całą klasą w teatrze Roma na w spektaklu pt.„Mały książę” na podstawie książki Antoine'a de Saint-Exupéry'ego.

Do teatru jechaliśmy metrem. Po wyjściu ze stacji udaliśmy się w kierunku teatru.

Przedstawienie było bardzo ciekawe. Opowiadało historię małego przybysza z obcej, malutkiej planety, który swobodnie przemieszcza się między różnymi prawdziwymi i nierealnymi planetami. Pozwala dorosłym zobaczyć świat na nowo wrażliwymi oczami dziecka jednocześnie przekonując o śmieszności ich świata, który ich otacza.

Spektakl trwał godzinę i 40 minut z przerwą, podczas której można było coś zjeść lub kupić coś w sklepie, chociaż nikt tego nie robił, bo wszystko było bardzo drogie.

Po zakończeniu przedstawienia z zachwytem opuściliśmy teatr i wróciliśmy do szkoły.

 

                                                                                                                                 Mateusz Papliński

 

 



 

 

WYBITNI POLACY W 6C

 

Dwa tygodnie przed 22.11.2016r. Pan Mateusz zapowiedział, że na lekcję języka polskiego, każdy z nas przygotuje prezentację o wybranym przez siebie wybitnym Polaku.

Prezentacja mogła być wykonana w formie plakatu lub w formie multimedialnej.

Kiedy nadszedł ten dzień, zaczęły się prezentacje. Najpierw swoje prace przedstawiały osoby chętne, a później reszta - według wyboru Pana Mateusza.

Najwięcej prezentacji było o Marii Skłodowskiej-Curie. Były też prezentacje np o: Józefie Piłsudskim, Adamie Koperniku, Fryderyku Chopinie, Henryku Sienkiewiczu.

Oceny były różne, ale tylko te dobre - od 6 do 4+. Wszystkim bardzo podobała się taka lekcja języka polskiego.

Uważam, że była to bardzo fajna praca. Każdy przygotowując swoją pracę wiele się dowiedział o danej postaci. Przy prezentacji innych osób, też było bardzo wiele ciekawych informacji.

                                                                                                         

 

Michał Pańko, klasa 6c

 

 

 

 

 



 

Kalendarium

Zobacz również:

 

 

 

http://edukacja.warszawa.pl/sites/edukacja/files/program-wars-i-sawa/logowis_230x80.jpg

 


 

      
 

        

 

       

 
        

  

      

 

      
 

 

Naszą stronę od 2017-10-11 odwiedziło: 45564 osób.