Aby zmienić wielkość czcionki oraz kontrast strony kliknij przyciski po prawej
x A A
A A A

Klasa 3d

W POSZUKIWANIU WIOSNY

Słońce zaczęło mocniej świecić, rozśpiewały się ptaki, więc wybraliśmy się do Lasu Kabackiego w poszukiwaniu wiosny. Na pętli autobusowej czekała na nas miła pani leśniczy. Oprowadziła nas po terenie, opowiedziała o roślinach i zwierzętach, które na nim żyją. Zaproponowała też wiele ciekawych zabaw. Podzieleni na drużyny szukaliśmy więc ukrytych między drzewami kolorów wiosny i zdjęć przedstawiających jej oznaki. Próbowaliśmy złożyć sylaby w wyrazy- symbole wiosny. Było też przeciąganie liny między drużynami: Wiosną i Zimą. Wygrała Zima, ale na szczęście było to tylko symboliczne zwycięstwo. Na koniec każde z dzieci otrzymało książeczkę i wróciliśmy autobusem do szkoły.

SZKOLNE KOLĘDOWANIE

W przedostatnim dniu nauki w roku 2016, klasy 1- 3 zebrały się, aby wspólnie kolędować przed nadchodzącymi Świętami. Pomysłów na zaśpiewanie tych pieśni było mnóstwo. Nasza klasa wykonała kolędę ,,Dzisiaj w Betlejem" bez jakiegokolwiek akompaniamentu. Miło było posłuchać tego śpiewu!

3D DLA WOŚP

Po raz kolejny w naszej szkole bawiliśmy się w ramach WOŚP. Nasza klasa razem z klasą 3c prowadziła kawiarenkę z ciastami i ciasteczkami domowej roboty. Wypieki były przepyszne i znalazły wielu amatorów, którzy hojnie wrzucali pieniążki do puszek WOŚP. Było i przyjemnie i pożytecznie.

MIKOŁAJKI

Aby tradycji stało się zadość, 6 grudnia wszystkie dzieci z naszej klasy otrzymały prezenty mikołajkowe. Uczniowie byli nimi zachwyceni i chcieli od razu na miejscu je wypróbować.  Szkoda, że takie święto jest tylko raz w roku!

WYCIECZKA DO MUZEUM GEOLOGICZNEGO

Następną wycieczką, na którą wybrała się nasza klasa była wizyta w Muzeum Geologicznym. Pod opieką przewodnika zwiedzaliśmy niesamowite wystawy przedstawiające m.in. proces ewolucji organizmów. Największy podziw wzbudziły jednak zmontowane szkielety mamuta i nosorożca włochatego oraz niedźwiedzia jaskiniowego.
Na koniec wzięliśmy udział w warsztatach pt. ,, Bogactwa naturalne Polski", podczas których dzieci miały okazję wziąć do rąk prawdziwe minerały, skały czy butelki z ropą naftową.

WYCIECZKA DO MUZEUM NARODOWEGO

Nasza klasa wybrała się do Muzeum Narodowego, aby obejrzeć obrazy mistrza Jana Matejki. Dzięki bardzo miłej pani przewodnik poznaliśmy życie malarza, jego zainteresowania i niezwykły patriotyzm. Dowiedzieliśmy się wiele o postaciach, które przedstawiał na swoich obrazach, o znaczeniu kolorystyki i symbolice dzieł. Największe wrażenie wywarł na nas  imponujących  rozmiarów obraz "Bitwa pod Grunwaldem". Chłopcy próbowali nawet naśladować pozy, jakie przybierają przedstawione tam postacie. Na koniec rozwiązywaliśmy krzyżówkę dotyczącą życia i twórczości Jana Matejki.

ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Przedstawiamy Wam naszych pluszowych przyjaciół:)

V FESTIWAL PIOSENKI POWSTAŃCZEJ

Dzisiaj, 2 października, nasza klasa wystąpiła na V Festiwalu Piosenki Powstańczej w podwójnej roli - organizatora i uczestnika. Najpierw Tomek i Rafał  wprowadzili nas w tematykę powstańczych piosenek, potem kolejne klasy, zapowiedziane przez Leona, śpiewały wybrane utwory. Przed każdą piosenką czytana była informacja o jej autorze i kompozytorze oraz dotyczące jej ciekawostki.

Festiwal odbywał się na tle pięknej dekoracji przedstawiającej  scenę z Powstania Warszawskiego.

WYCIECZKA DO IZBY PAMIĘCI MARII KOWNACKIEJ

W ciepłe, jesienne popołudnie wybraliśmy się na Żoliborz do Izby Pamięci Marii Kownackiej. Mieści się ona w mieszkaniu, w którym żyła i tworzyła autorka "Plastusiowego pamiętnika". Okazało się, że miejsce to jest magiczne - tu czas się zatrzymał. Posłuchaliśmy historii z życia Marii Kownackiej i z odbytych przez nią podróży po Polsce. Obejrzeliśmy nie tylko mnóstwo książek jej autorstwa, ale i własnoręcznie wykonane przez nią kukiełki dla  teatru Baj, albumy z fotografiami i pracami. Była tam też cała kolekcja Plastusiów, którymi obdarowały "Plastusiową Mamę" dzieci oraz zobaczyliśmy jak wygląda przyznany jej Order Uśmiechu. Z wrażenia  zapomnieliśmy nawet o zrobieniu pamiątkowych zdjęć...

SPRZĄTANIE ŚWIATA W 3D

Pierwszą akcją, w której uczestniczyła klasa 3d w tym roku szkolnym, było "Sprzątanie Świata 2016". Z wielkim zapałem zabraliśmy się do sprzątania terenu wokół naszej szkoły. Śmieci były dosłownie wszędzie - niektóre ukryły się nawet między krzakami. Ale i te udało nam się dopaść!

Po zakończeniu pracy, miło było spojrzeć, jak wygląda wolny od śmieci świat wokół nas:)

Kalendarium

Zobacz również:

Naszą stronę od 2017-10-11 odwiedziło: 51470 osób.