Aby zmienić wielkość czcionki oraz kontrast strony kliknij przyciski po prawej
x A A
A A A

Z życia Dużego Samorządu

 



 

 

KONKURS NA NAJLEPSZĄ FOTOGRAFIĘ SPORTOWĄ

 

Igrzyskom sportowym klas 4-7 towarzyszył konkurs na najlepszą fotografię sportową. Każda klasa mogła wyłonić 1 fotografa, który uwieczniał wyczyny sportowe swoich kolegów. Rada i Zarząd SU wraz z opiekunami wybrali najlepsze zdjęcia w 2 kategoriach wiekowych: klas 4-5 i klas 6-7. W kategorii klas 4-5 wygrało zdjęcie Mateusza z klasy 5b, a w kategorii klas 6-7 zdjęcie Zosi z klasy 7b. Gratulujemy zwycięzcom! Jednocześnie przypominamy, że zarówno udział i zwycięstwo w konkursie na najlepszą fotografię, jak i zaangażowanie kibiców liczone są do klasyfikacji pucharowej igrzysk, której wyniki zostaną ogłoszone w dniu zakończenia roku szkolnego smiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 



 

 

 

DZIEŃ DZIECKA

 

Samorząd Uczniowski wraz z nauczycielami wychowania fizycznego zorganizował Igrzyska Olimpijskie dla klas 4-7.

Odbyły się one 30 maja i w ten sposób uczciliśmy Dzień Dziecka.

Reprezentanci klas zmagali się w 2 kategoriach wiekowych: klasy 4-5 i klasy 6-7, w 5 dyscyplinach: bieg krótki, rzut piłką lekarską przodem i tyłem, sztafeta, skos w dal i bieg długi. Zwycięzcy poszczególnych dyscyplin zostali uhonorowani pamiątkowymi medalami. Listę zwycięzców przedstawia poniższa tabela:

 

dyscyplina

klasy 4-5

klasy 6-7

dziewczynki

chłopcy

dziewczynki

chłopcy

bieg krótki

1. Maja 4a

2. Wiktoria 5d

3. Zosia 4b

1. Antek 5a

2. Eryk 4b

3. Staś 5d

1. Ola 7a

2.Daria 7b

3. Asia 7c

1. Norbert 7b

2. Michał 7c

3. Mateusz 7c

rzut piłką lekarską

1. Marysia 4d

2. Maja 5c

3. Agata 5e

1. Franek 5a

2. Adam 5a

3. Mikołaj 5d

1. Maja 7a

2. Julia 7a

3. Daria 7b

1. Tomek 7c

2. Maciek 7a

3. Adrian 7d

sztafeta

1. 5a

2. 5d

3. 4f

1. 7b

2. 7a

3. 7c

skok w dal

1. Marta 5a

2. Agata 5e

3. Dominika 5e

1. Alek 5a

2. Mateusz 4e

3. Staś 5d

1. Daria 7b

2. Marcela 7a

3. Asia 6a

1. Maciek 7a

2. Jeremi 7c

3. Dominik 7a

bieg długi

1. Nina 5a

2. Julia 4b

3. Tamara 5e

1. Alek 5a

2. Antek 5a

3. Kuba 4b

1. Michalina 7a

2. Ola 7a

3. Asia 6a

1. Norbert 7b

2. Eryk 6a

3. Eryk 7b

 

Poza rywalizacją indywidualną i klasyfikacją medalową zorganizowano także klasyfikację pucharową, w której znaczenie miał wkład całej klasy: indywidualne wyniki reprezentantów, kreatywność, zaangażowanie i respektowanie zasad przez kibiców oraz punktacja z konkursu na najlepszą fotografię sportową.

Większość klas przygotowała transparenty, hasła, układy choreograficzne i wszyscy dopingowali swoich zawodników, którzy rewanżowali się wysiłkiem i staraniem o jak najlepszy wynik. Pomysłowość kibiców była tak duża, że nawet balkon jednego z nich został przyozdobiony transparentem.

Mimo ogromnego upału wszyscy dobrze się bawili i angażowali swoje 100%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 



 

 

 

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,

 

zbliża się termin głosowania na projekt Uczniowskiego Budżetu Partycypacyjnego, który zostanie zrealizowany. Głosowanie odbędzie się w środę po świętach, tj. 4.04.

 

Klasy 0-3 głosować będą na wybranej przez wychowawców lekcji, klasy 4-7 na godzinach wychowawczych. 


Przypominamy, że do wyboru są 4 projekty:

 

* Stół do ping-ponga

* Duże lustra do łazienek

* Szkolny radiowęzeł

* Nowe szkolne dzwonki

 

Zapraszamy do zapoznania się z załączonymi plakatami reklamującymi poszczególne projekty. Mamy nadzieję, że pomogą one podjąć przemyślane decyzje podczas głosowania.
 

 

 

Opiekunowie SU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

PIERWSZE WYZWANIE W 2018 – LICZENIE GÓRY GROSZA

 

W nowym roku kalendarzowym prace SU rozpoczęliśmy od zamknięcia Góry Grosza. Chcieliśmy ją policzyć, ale okazało się, że w tym roku byliście na tyle hojni, że na razie zdołaliśmy tylko rozdzielić pieniądze wg nominałów (taki jest wymóg organizatora), a na policzenie musimy umówić się osobno. Ciekawe, ile zebraliśmy smiley

 

 

 



 

 

 

SU też „gra” dla WOŚP

 

 

Członkowie SU także włączyli się w szkolne "granie" dla WOŚP: zorganizowaliśmy "loterię słodyczową", w której można było otrzymać losowy kawałek ciasta własnej roboty, siódmoklasiści uczyli udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, a na koniec ramię w ramię z rodzicami i nauczycielami sprzątaliśmy salę. W takiej orkiestrze zawsze zagramy! smiley

 

 

 

 



„SZCZĘŚLIWY NUMEREK” – GDZIE GO ZNALEŹĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy Uczniowie klas 4-7,

jak wiecie wróciliśmy do losowania „szczęśliwych numerków”. Dotychczas każdy mógł sprawdzić, czy w danym tygodniu został wylosowany jedynie w szkole (na tablicy SU i tablicy, gdzie wiszą plan lekcji i zastępstwa), lub w Internecie, ale tylko po zalogowaniu się - w LIBRUSie oraz na fb Samorządu.

W tym roku Szymek z 5e wymyślił sposób na dodatkowe miejsce, gdzie możecie sprawdzić wyniki losowania. Założył specjalną stronę internetową, gdzie każdy może sprawdzić wylosowane numerki w dowolnej chwili. Nie trzeba zakładać konta ani się logować. Wystarczy wejść na szczesliwynumereksp330.wordpress.com

Szymkowi bardzo dziękujemy i zachęcamy wszystkich do korzystania z tego nowego źródła informacji.



„GÓRA GROSZA” ROŚNIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trwa szkolna zbiórka pieniędzy na pomoc dzieciom rozdzielonym z rodzinami – „Góra grosza”. Członkowie SU klas starszych codziennie przemierzają szkolne korytarze z puszką, do której każdy może się dorzucić. Nawet symboliczny grosz :) W tej akcji szczególny nacisk kładziemy na wartość tych najdrobniejszych nominałów, które nie mają wielkiej wartości… chyba, że zbierze się ich dużo. W ubiegłym roku zebraliśmy 342,57 zł. Zatem rzucamy wyzwanie: zbierzmy dużo! Zbierzmy więcej niż rok temu! 

 



WYBORY ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po trwającej tydzień i wyjątkowo aktywnej w tym roku kampanii wyborczej, dnia 2 października odbyły się wybory Zarządu SU. No i wszystko jasne. Znamy wreszcie Zarząd SU na ten rok! Wielkie dzięki dla wszystkich kandydatów - liczymy, że będziecie nadal aktywnie pracować w SU i dla Szkolnej Komisji Wyborczej - bez Was nie ma wyborów. A zarządzać nami będą: Kuba z 7b (Przewodniczący), Julia z 7a (Zastępca), Oliwka z 7a (Sekretarz) i Michał z 4a (Skarbnik). Gratulujemy!

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

SZKOLENIE DOTYCZĄCE SZCZĘŚLIWEGO NUMERKA

 

W bieżącym roku szkolnym zdarzają się sytuacje, gdy jakaś klasa zapomina o losowaniu szczęśliwego numerka lub nie wie, jak się go losuje. W odpowiedzi na te trudności przewodniczący sekcji szczęśliwego numerka poprosił samorządy klasowe o  wydelegowanie 3 osób z każdej klasy, które będą odpowiedzialne za losowanie numerków. Wszyscy delegaci zebrali się przy stole ping-pongowym, gdzie Oskar (szef sekcji szczęśliwych numerków) poprowadził krótkie szkolenie na temat zasad losowania i działania maszyny losującej. Mamy nadzieję, że to zakończy trudności z losowaniem. Oskarowi bardzo dziękujemy!

 

 



PRACA METODĄ PROJEKTU – WARSZTAT DLA SU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W piątek 21.04. przedstawiciele SU wzięli udział w warsztacie na temat pracy metodą projektu. Było to pierwsze spotkanie w ramach programu „Lekcje z klasą. Celuj w projekt”. Budując prototypy zjeżdżalni wodnych samorządowcy dobrze się bawili, a przy okazji dowiedzieli się, na czym polega praca w projekcie i co jest potrzebne, by się udała. Teraz zamierzają przeprowadzić projekt, który zakończy się jakąś konkretną zmianą w naszej szkole. Rada i Zarząd SU zbierają pomysły na projekt, spośród których wybiorą jeden i podejmą się jego realizacji. Pomysły może zgłaszać każdy, zatem... zachęcamy – zgłaszajcie!

 

 



 

 

 

KONKURS MISS DISNEY’A

 

W kwietniu Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na Miss Disney’a. Kandydatki musiały przygotować sobie kostium, a następnie zmierzyć się z kilkoma trudnymi konkurencjami. Jury oceniało autoprezentację – pokazanie kostiumu i przedstawienie postaci, wiedzę – quiz wiedzy o Disney’u i jego filmach, szyk – chodzenie z książką na głowie i wdzięk – jedzenie cytryny z uśmiechem na twarzy. Wszystkie kandydatki zaprezentowały się imponująco. Mijane na korytarzach szkolnych dzieci z klas młodszych patrzyły jak urzeczone. Konkurencja była trudna, toteż wybrano 2 Miss, 2 Wicemiss oraz przyznano 2 trzecie miejsca. Wszystkim kandydatkom dziękujemy

 

 

 

 

 

 



DZIEŃ KOTA

 

Z okazji Dnia Kota zorganizowaliśmy konkurs na najlepsze przebranie za kota. Wzięło w nim udział wielu uczniów klas 4-6. Wybór był trudny, bo wielu kandydatów postarało się i przygotowało ciekawe kostiumy. Werdykt zapadł jednak jednogłośnie. Gratulujemy Zuzi, Julii i Zuzi :)

 

 

 



 

 

„SZCZĘŚLIWY NUMEREK” – REGULAMIN

 

 

1.  Szczęśliwe numerki losowane są raz w tygodniu – w piątek przedstawiciel SU losuje 5 numerów, które obowiązują w kolejnym tygodniu.

2. Na każdy dzień losowany jest jeden numerek dla wszystkich klas. Jeśli w danej klasie nie ma ucznia z tym numerem, w klasie tej żadna osoba nie korzysta tego dnia z przywileju.

3. Uczniowi, którego numer z dziennika został wylosowany na dany dzień, przysługują następujące przywileje:

- ma prawo zgłosić brak pracy domowej i nie ponosi za to konsekwencji – dotyczy to zarówno prac niewielkich, zadawanych z dnia na dzień jak i większych projektów, które w danym dniu należało złożyć. Uwaga: przywilej ten jest niezależny od liczby nieprzygotowań, jakimi jeszcze dysponuje uczeń i nie ma na nie wpływu.

- ma prawo do odmowy ocenianej odpowiedzi ustnej (o ile nie jest to wcześniej ustalony termin)

4. Nieodrobioną pracę domową uczeń zobowiązany jest uzupełnić na następną lekcję danego przedmiotu.

5. Losowanie numerków jest bezzwrotne, tzn. wylosowane numerki nie wracają do puli, dopóki nie zostaną wylosowane wszystkie możliwe numerki.

6. Jeśli jakaś klasa wychodzi na całodzienną wycieczkę, uczeń z wylosowanym na ten dzień numerkiem ma prawo do skorzystania z przywileju kolejnego dnia szkolnego. W takim przypadku kolejnego dnia w danej klasie obowiązują dwa szczęśliwe numerki. UWAGA: sytuacja ta nie ma miejsca, jeśli klasa oprócz wyjścia na wycieczkę ma chociaż jedną lekcję – wtedy numerek obowiązuje w tej klasie tak, jak we wszystkich innych.

7.  Losowanie odbywa się zawsze w piątki podczas przerwy obiadowej, na łączniku w okolicach tablicy korkowej, na której wywieszane są informacje m.in. o numerku i zastępstwach.

8. Informacje o tym, jakie numerki zostały wylosowane umieszczane są na tablicy informacyjnej na łączniku, na tablicy Samorządu Uczniowskiego, w pokoju nauczycielskim oraz w dzienniku elektronicznym LIBRUS.

 

 



 

 

SZCZĘŚLIWY NUMEREK W SP330

 

 

 

Po długich zmaganiach, wielu godzinach pracy i ustaleń między nami – Samorządem – a dorosłymi (dyrekcją, nauczycielami, rodzicami) wprowadziliśmy w naszej szkole „szczęśliwy numerek”. Losujemy go w każdy piątek na przerwie obiadowej. Każdemu losowaniu towarzyszy mnóstwo emocji. Jesteśmy już po czwartym losowaniu, numerków w puli coraz mniej, więc część z nas chwilowo wie, że nie zostanie wylosowana (bo już nas spotkał ten szczęśliwy los), ale ci, którzy nadal czekają, są coraz bardzie podekscytowani. Niby wiemy, że każdy się doczeka, ale każdy by chciał, żeby to już… :)

 

 

 

 

 



 

 

POCZTA WALENTYNKOWA

 

 

Mimo tego, że samo święto – walentynki – wypadało w ostatni dzień ferii zimowych, postanowiliśmy świętować je w naszej szkole. Klasa 6b zajęła się organizacją poczty walentynkowej. Serdeczności i wyznania wysłane za jej pomocą dotarły do adresatów w środę 17.03. W tajemnicy możemy powiedzieć, że jedna osoba podziękowała nam za tę pocztę, bo ona „zmieniła jej życie” :) Cieszymy się, że warto było!

 

         

 

 

 



 

 

DZIEŃ TELEWIZJI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

 

Z okazji Dnia Telewizji Dla Dzieci i Młodzieży zorganizowaliśmy zabawę w przebieranki. Każdy, kto chciał mógł przebrać się za dowolnie wybraną postać z bajki, kreskówki albo filmu dla dzieci i młodzieży. Do zabawy włączyli się chętni właściwie z całej szkoły – zarówno klas starszych jak i młodszych. Niektóre przebrania były oczywiste, nad innymi musieliśmy się chwilę pogłowić, by odkryć, za kogo kolega czy koleżanka się przebrali. Były kostiumy gotowe i własnoręcznie wykonane, bardzo skomplikowane i genialne w swej prostocie. Wszyscy dobrze się bawili, co nas – organizatorów – bardzo ucieszyło.

 

 

 

 



 

 

GÓRA GROSZA 2015

 

 

Jak co roku zorganizowaliśmy zbiórkę pieniędzy dla podopiecznych Towarzystwa Nasz Dom, włączając się w akcję Góra Grosza. Podobnie jak w latach ubiegłych zbieraliśmy przede wszystkim monety o najniższych nominałach, ale nie pogardziliśmy żadnym wrzucanym pieniądzem. Liczenie „góry” zajęło nam całe środowe spotkanie Rady i Zarządu SU, ale warto było. Zebrane pieniądze przesłaliśmy na pomoc dzieciom wychowującym się poza rodziną.

 

 

 

 



 

 

PROJEKT „WSPARCIE SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ”

 

 

W pierwszym półroczu uczestniczyliśmy w projekcie „Wspieranie samorządności uczniowskiej” organizowanym przez fundację CIVIS POLONUS oraz WCIES. W ramach projektu nasi reprezentanci – Zuzia, Maciek i Bartek wraz z panią Magdą uczestniczyli w trzech etapach szkolenia, gdzie uczyli się, jak budować sprawny samorząd. Potem nabytą wiedzę przekazywali całej Radzie i Zarządowi. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Samorząd to wszyscy uczniowie szkoły, nie tylko my – my jesteśmy tylko reprezentantami, co znaczy, że nie wszystko musimy robić sami. Poznaliśmy także nasze główne zadanie i uprawnienia – już wiemy, że możemy w różny sposób wpływać na zmiany zachodzące w szkole. W ramach projektu byliśmy zobowiązani do wprowadzenia właśnie jakiejś konkretnej zmiany. Aby tego dokonać, musieliśmy przejść długą i niełatwą drogę. Krótko ją opiszemy.

         1. Badanie opinii publicznej – przede wszystkim trzeba było wybrać, czym się zajmiemy. Jako że nie miała to być nasza fantazja, tylko coś, co jest potrzebne w szkole, zapytaliśmy wszystkich uczniów, jakie zmiany chcieliby w szkole wprowadzić. Przez 2 tygodnie zbieraliśmy propozycje w specjalnej skrzynce, a potem na zebraniu Rady i Zarządu wybraliśmy te, które najczęściej się powtarzały i były realne. Wygrał pomysł wprowadzenia „szczęśliwego numerka” oraz wzbogacenia kalendarza imprez i wydarzeń szkolnych.

         2. Spotkaliśmy się z panią dyrektor, by ustalić, czy zgodzi się na wprowadzenie tych dwóch pomysłów. Początkowo mieliśmy tremę, ale rozmowa przebiegła w miłej atmosferze i wyszliśmy z zachętą do działania.

         3. Opracowaliśmy wstępne propozycje dodatkowych imprez, jakie chcemy wprowadzić do kalendarza i regulamin „szczęśliwego numerka”. Przy wymyślaniu było trochę zabawy, ale okazało się, że dopracowywanie szczegółów regulaminu wcale nie jest łatwe.

         4. Spotkaliśmy się Przewodniczącą Rady Rodziców, aby ustalić czy w Radzie mamy sojuszników i czy możemy liczyć na wsparcie podczas naszych działań. Ku naszemu zadowoleniu okazało się, że tak :)

         5. Zorganizowaliśmy debatę z udziałem uczniów spoza Rady SU, nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Podczas debaty przedyskutowaliśmy nasze propozycje. Okazało się, że są duże wątpliwości co do opracowanego przez nas regulaminu, więc musieliśmy go mocno zmodyfikować.

         6. Po długich pracach i zmaganiach między marzeniem o naszym pomyśle a rozsądkiem, który mówił, że trzeba uznać racje dorosłych opracowaliśmy zmieniony regulamin „numerka”.

         7. Nasi przedstawiciele (Lilka, Agata i Antek) udali się na posiedzenie Rady Pedagogicznej, by przedstawić wszystkim nauczycielom nasz pomysł. Spotkanie było krótkie, ale kosztowało nas wiele nerwów. Efektem była propozycja dyrekcji, byśmy spotkali się z przedstawicielami Rady Pedagogicznej i ostatecznie domknęli sprawę.

         8. Na ostatnie zebranie Zarządu i Rady SU przed feriami zaprosiliśmy przedstawicieli Rady Pedagogicznej. Po dość długiej dyskusji ustaliliśmy ostateczną wersję regulaminu „szczęśliwego numerka”, który wszedł w życie w drugim półroczu.

Oprócz „numerka”, wprowadziliśmy już dwie dodatkowe imprezy (Dzień Telewizji dla Dzieci i Młodzieży oraz Dzień Kota) i to jeszcze nie koniec :)

 

         

 

 

 

 

 

 

 

  



 

Zgodnie z Regulaminem SU, we wrześniu 2015, odbyły się wybory Zarządu i Opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Specjalnie wybrana Szkolna Komisja Wyborcza napracowała się przy tworzeniu listy kandydatów, urny i kart wyborczych, a następnie przy przeprowadzeniu wyborów i liczeniu głosów. Szczęśliwie wszystko poszło bez zakłóceń i wybraliśmy tegoroczny skład Zarządu, Rady i Opiekuna SU.

 

 

Zarząd Samorządu Uczniowskiego

 

 

Przewodnicząca: Lilka (5a)

Zastępca: Antek (6a)

Sekretarz: Sylwia (6b)

Skarbnik: Klaudia (5d)

 

 

 

Rada Samorządu Uczniowskiego

 

 

Franek (4a), Łukasz (4a), Oliwka (4b), Rozalka (4b), Kacper (4b), Ala (4c), Wojtek (4c), Lilka (5a), Oliwka (5a), Ola (5b), Kajtek (5b), Zuzia (5c), Julka (5c), Ignacy (5d), Klaudia (5d), Antek (6a), Janek (6a), Agata (6b), Krzysiek (6b), Bartek (6c), Maciek (6c)

 

 

Opiekun Samorządu Uczniowskiego

 

 

Pani Magda Wójcicka

 

Do wyżej wymienionych osób można zgłaszać rozmaite pomysły na zmiany potrzebne w szkole oraz inicjatywy, jakimi może zająć się Samorząd.

 

 

 

   



 

Kalendarium

Zobacz również:

 

 

 

http://edukacja.warszawa.pl/sites/edukacja/files/program-wars-i-sawa/logowis_230x80.jpg

 


 

      
 

        

 

       

 
        

  

      

 

      
 

 

Naszą stronę od 2017-10-11 odwiedziło: 41369 osób.